Sobre REC

11.12.07

Els cosins catalans dels protagonistes de “The Blair Witch Project” decideixen seguir el cos de bombers en una nit de feina.
Tot semblava una simple trucada d'urgència quan de sobte, al més pur estil Tarantino en “Abierto hasta el Amanecer”, l’argument mutarà a “28 días después” (versió Eixample). I en un obrir i tancar d’ulls, els equips d’urgències, a cop d’ironfix, deixaran tot un edifici precintat com la casa d’Eliot i E.T.!

Dubtes, incertesa desesperant contagiada a l’espectador… i un tècnic sanitari, extret d’un episodi d’Expediente X, que es dedicarà a anar emmanillant els veïns com qui espera la transformació de l’home en licàntrop (“Underworld”)

Total, que el suposat virus comença a escampar-se com el virus-T a Raccoon City (“Resident Evil”), comencen les persecucions per la comunitat (aquí si que “No hay quien viva”!), i el terror envaeix tota l’illa de cases: La doble de Maria Isabel (“antes muerta que sensilla”) esdevé una híbrid entre “The Eye”, “Darkness”, “La novia de Chucky” i un abort de Darth Vader; els càdavers desapareixen; corredisses amunt i avall… 
Llàstima que la presentadora i el camera només tindran un bomber per protegir-los en comptes de l’Alice (Milla Jovovich). El pobre es desfà de tothom a cops de bombones, trencant colls, asfixiant a la xineta, i a cops de penja- robes amb la iaia… per cert, molt desagradable la imatge d’aquesta senyora a terra espatarrada… Persecucions, escales amunt, escales avall… què no hi ha ascensor en aquesta comunitat? Sort que el nen xinés no apareix transformat en Toshio (“La Maldición”); sinó em faig cacones!

I quan la pel·lícula semblava decaure, amb una explicació patillera sobre la síntesi del mal (calcomania de “Los Sin Nombre”) i una habitació d’aquelles ja típiques de capellans obsessionats amb l’Anticrist, fa l’aparició estelar la tieta de “The Ring” (iaia anorèxica amb tetes de cabra i calces cagades) en una escena extreta de “El Grito” (molt previsible però no gens acollonant!).
Finalment la pel·lícula et fa arribar a l’èxtasi amb una persecució barreja de “El silencio de los corderos” i “The Descent”; amb un final que…. Bé, s’ha de veure!


Publicacions relacionades

0 comentaris