Branding Cultura Penedès

29.11.11


Aquest més de novembre des de El Mussol hem treballat en la creació de la imatge corporativa i branding del nou portal cultural del Penedès: culturapenedes.cat

Després de fer un estudi de mercat, teníem vàries opcions a seguir. Bàsicament centrades en seguir la línia de la resta d’imatges i colors corporatius d'entitats i empreses culturals o del Penedès, o anar en una altre direcció.

Seguint la mateixa línia ens trauria creativitat, però de forma instantània ens relacionaria amb l'origen del producte que estem venent. 
Canviant radicalment el logo ens donaria originalitat, però ens dificultaria relacionar el  producte que estem venent amb el lloc d'origen.

D'aquesta manera, seguint aquestes premisses hem optat per una línia més continuista per facilitar l’entrada del producte amb més facilitat dins el sector on el volem vendre.

Pel que fa al MOTIU, seguirem fent referència a la Vinya ja que ha estat i segueix sent la principal font de treball i punt d'unió entre els ciutadans del Penedès. Hem volgut apartar-nos del botí de raïm  i centrar-nos més amb el pàmpol del cep. Bàsicament perquè el primer té masses connotacions directes amb el vi, per lo bo i per lo dolent, i cercàvem un element de la vinya que fos homogeneïtzador. La verdor dels pàmpols que 
envolten les poblacions del Gran Penedès vam creure que seria la imatge gràfica que millor podria identificar-nos.

Tot i així si és cert que hi ha una part d’aquest gran Penedès que no té relació tant directe amb la vinya però si amb l’aigua, tant per la costa de la Marina del Penedès i del Baix Penedès com pel riu Anoia que travessa la vesant nord-est de la vegueria. Així doncs que, com a idea principal, vam decidir fer ús d’un pàmpol envoltat d’aigua.

Pel que fa a la  FORMA, al ser tant explícits fent ús del pàmpol, vam creure restar-li protagonisme a la rodona en la gràfica del logo. Tot així, ben cert és que una imatge arrodonida facilita més la lectura que no pas una imatge quadrada, amb connotacions més arcaiques i tosques.

I pel que fa al COLOR, ens hem centrat amb un verd amb tons marronosos com el propi d'una fulla de cep. Tot i així aquest color verd l'anirem polint segons la capacitat d'inclusió dins l'entorn del web.

També farem ús del blau, que fa referència a l'aigua. En aquest blau, i la gràfica que fa referència al mar i del riu, volíem que la primera imatge no derivés directe a la costa sinó a l’aigua en general, de manera que hem descartat el blau marí i hem fet ús d'un blau un xic més clar.

Seguint aquestes premisses, aquest és el logo que hem presentat aquesta setmana passada als responsables del portal Cultura Penedès.



Publicacions relacionades

0 comentaris