Grand Piano, coaching per músics amb pànic escènic

25.10.13

Eugenio Mira retorna a la gran pantalla amb un thriller envoltat de música, que no pas un thriller musical. De les mans d’Elijah Wood i  John Cusack, els productors extreuen l’angoixa de Buried i l’essència del suspens hitchcockerià per teixir una història excessivament mil·limetrada.


Tom Selznick, és el pianista amb més talent de la seva generació. Cinc anys després d’haver-se retirat per no poder afrontar la por escènica, finalment es troba preparat per fer-hi front. I decideix fer-ho en un concert d’homenatge al seu mentor Patrick.
Amb el teatre de Chicago atapeït d’un públic expectant, troba un missatge escrit a la partitura: «Si falles una sola nota, moriràs». Tom ha de descobrir, sense abandonar l'escenari, quins són els motius del franctirador anònim per amenaçar-lo i aconseguir ajuda mentre el concert avança.


Elijah Wood, després d’acabar la seva tesi doctoral a Oxford, decideix tornar als escenaris com a pianista, ja que la música és un dels seus principals hobbits.
Entre el públic hi han un dr. Lecter que no pensa permetre alteracions en la melodia original; però en comptes de menjar-se’l en acabar l’obra, prefereix deixar-li un post-it entre la partitura. 

Hi han diferents procediments per ajudar a superar la por escènica. Jo sóc més partidari de les tècniques de Lionel Logue, qui va ajudar al princep Albert, però a en Clem és més de les tècniques de la Sarah O’Connor i els punters làsers. I com que en un concert ningú més que en Guido Orefice xafardeja els veïns, el “villano” es passeja entre el públic amb un fusell de precisió com aquell qui res.

Així doncs el protagonista, Tom Selznick, farà la segona part de la “Última Llamada”, reemplaçant una cabina per una blackberry i provant d’conseguir ajuda sense que ningú se n’adoni. Igual que Speed, però canviant l’autobús per un piano de cua.
I entre compassos, per no carregar l’espectador, escenes de les batusses entre bambolines del Baile del Encantamiento Bajo el Mar es recrearan al Liceo de Chicago per descobrir-nos l’objectiu autèntic d'aquest Thomas Beckett.

TÍTOL ORIGINAL: Grand Piano
GÈNERE: Thriller, intriga
DIRECTOR: Eugenio Mira
REPARTIMENT: Elijah Wood, John Cusack, Alex Winter, Kerry Bishé, Allen Leech, Tamsin Egerton
GUIÓ: Damien Chazelle
ORÍGEN: EEUU
DATA D’ESTRENA: 25 d’octubre de 2013


 

Crítica publicada a Cultura Penedès



Publicacions relacionades

0 comentaris